Bosu bold

kr. 1.099,-

Balancetræning på en Bosu bold

Øvelser med Bosu bold

På denne side vil du kunne finde forskellige øvelser, når der skal trænes på en Bosu bold.


Øvelse nr. 1


Der findes et hav af træningsøvelser man kan lave med en Bosu bold og i nedenstående giver vi dig lidt inspiration til nogle startøvelser:

Bosu bold øvelser:
1. Balancér stående med begge ben på toppen af Bosu bolden (den blå side)
2. Lav almindelige benbøjninger på din Bosu bold (den blå side)
3. Almindelige armstrækninger/armbøjninger (vend din Bosu bold om, så det blå vender nedad)
4. Rygstrækninger (lig på maven på den blå side)
5. Mavebøjninger (lig på ryggen på den blå side)


Øvelse nr. 2 - One Legged Bridge


Træner følgende:
Core, baller, baglår.

1. Lig på ryggen med højre fod på kuplen, venstre ben skal pege udstrakt mod loftet.
2. Armene ligger langs gulvet, håndfladen skal vende opad.
3. Tryk højre fod ind i kuplen, og løft din overkrop, indtil den er på linje med dit højre lår.
4. Hold stillingen i 2 sekunder og sænk dig derefter langsomt tilbage til startformationen.
5. Gentag denne bevægelse 15 gange.
6. Skift derefter side, så du har det venstre ben på kuplen.